Followers




Thursday 20 October 2011

Ex Awek Aku Bos Aku Sekarang!!!




"Heloooo Aus!!! Weh company ko ada keje kosong tak? Aku nak keje!!!" aku kontek member aku Aus bekerja sebagai HR manager kat Sime Darby.

"Pehal ko???!! Dah elok-elok kerja dengan gomen nak cari kerja lain plak???" Aus balas.

"Ko ingat lagi Rokiah, ex awek aku kat Uitm dulu???"

"Haaa... ingat... Ngaper???"

"Semalam, dia lapor diri kat ofis aku, dia sekarang bos aku... Gred 44!!!"

"Wat da heavennnnn!!! Apa lagi, ko buat la macam ko dengan awek ko si Wani tu... Grab tangan then KENTUT laaa!!! Huahahahahahhahahahha!!!"

Jahanam lu Aus!!!

Ok push stop............. Aku tengah pening ni!! Pening!!!! Aduuuuuuuuuuuuuuuhhhh!!! Pening!!! Apa la nasib aku. Last month, aku dapat notis dari ibu pejabat yang seorang pegawai baru akan replace bos lama aku. Cantik!!! Aku memang menyampah dengan bos aku ni. Bos lama aku tu, aduhaiiii, pantang nampak aku baca newspaper, ada je kerja nak suruh. Lepas tu suka maki-maki aku. Selama 3 tahun aku jadi kuli dia, tahan je la karenah dengan bos lama aku tu. Nak buat macam mana, dah memang nasib aku dapat bos yang zalim.Aku rasa satu ofis tak suka kat bos aku tu.

Hari-hari aku berdoa minta-minta la bos aku tu ditukarkan kat tempat lain. Siap pasang niat, kalau la bos aku ni pindah ke tempat lain, aku nak belanja satu ofis makan Ayamas. Last-last doa aku dimakbulkan..... Yahoooooooooooooo!!!!! Sementara nak menunggu bos baru dihantar ke sini daripada ibu pejabat, ofis tu takde laaa disupervise oleh sesiapa pun.... Yahoooooooo!!! Satu bulan ofis aku ni takde bos yang membolehkan semua pekerja-pekerja kat sini bawak bantal ke ofis. Ada member aku yang sorang tu, bawak tv dengan playstation ke ofis. Lagi gempak!!!! Hidup tanpa bos!!!! Yippppppaaaa!!!

Hari ni gelap la sebulan kami enjoy!!! Bos besar dari ibu pejabat datang dengan bos baru aku kat daerah ni.
"Assalamualaikum semua... Perkenalkan cik Rokiah Bt Syawal Pegawai Tadbir baru awak sekarang." cakap bos besar aku kat semua staff kat sini.

Copppp!! Copppp!!! Macam familiar laaaaa.... Ehhh.... ni ex awek aku......

Dia ni la yang pernah aku suruh buat assignment aku masa kat Uitm dulu. Gara-gara sayang punya pasal, dia la yang siapkan assignment aku dari A-Z. Aku plak gelek-gelek bontot kat rumah sewa Uitm. Dia ni juga la yang selalu kejutkan aku pergi kelas sebab aku suka bangun lambat pergi kelas dulu. Dia ni juga la yang selalu kasi aku hadiah mahal-mahal kat aku meanwhile aku kasi kat dia hadiah tak pernah melebihi RM10. Dan dia ni juga la aku tinggalkan mentah-mentah tanpa sebarang sebab masa aku boring dengan dia dulu... TAPI SEKARANG???? DIA BOS AKU????? WAT DA HEAVEN!!!????????

Hari pertama tu dia tak bertugas lagi. Dia dengan big boss aku pergi mana ntah, aku pun tak tau. Malam tu, aku call best friend aku, Aus namanya yang bekerja kat Sime Darby pasal si Rokiah bos baru aku tu. Aus plak macam nak tak nak layan aku.... Argggggggghhhh tensen!!! Malam tu aku tidur lewat. Asyik fikir bukan-bukan je. Aku terbayangkan aku akan dibuli dengan dahsyatnya malah lebih zalim daripada bos lama aku.... Owhhhh nooooo!!!!!

Kringgggggggggggggggg!!!!!!!!!! (Bunyi jam loceng)....

Pukul 815 am??????????????!!!! Damn... bengong punya jam. Tak boleh diharap langsung... aku kunci pukul 7 ko kejutkan aku pukul 815 pagi. Mamposssss aku...... Lewat la aku ke ofis. 

840 am aku sampai ofis. Terus aku menuju ke tempat punch card. Eh??? Ada orang tolong punctual kan untuk aku??? Aku suruh siapa ye? Setahu aku, takde siapa member-member ofis aku yang akan tolong punch kan untuk aku kalau aku tak suruh diorang.Hmmmmmmmm... Pelik... Aku blah terus masuk ofis...

Elok je masuk,

"Wan.... masuk bilik saya jap...." Rokiah... errrr bos baru aku panggil aku masuk bilik dia.

"Ye puan Rokiah....? "aku masuk bilik dia.

"CIK!!! Cik Rokiah... Saya masih single.... " dia senyum.... Dia sambung,

"Lewat datang ofis hari ni???"

"Eh mana ada laaaa... saya datang awal la... sebelum pukul lapan lagi saya dah sampai. Tadi saya keluar breakfast jap... Kalau tak percaya, tengok punctual card saya" aku kelepet...

"Awak usah nak tipu laaa Wan. Saya yang tolong punch kan untuk awak tadi..." jawab dia.

GULPPPPPPPPPPPPPP!!!!

KANTOOOOOOOiiiiiiii..........



No comments:

Post a Comment